måndag 28 november 2016

Goat, Håkan Hellström, Peter LeMarc

I torsdags var jag på en riktigt bra konsert på Pustervik.
Göteborgsbandet Goat körde sin worldmusic så man blev aldeles salig. En av årets bäst konserter.
Det finns två låtar från konserten på våran YouTube kanal.

I fredags var det Håkan Hellström på Scandinavium, det blev en av dom bästa konserterna för mig i hockeyladan. Min första konsert var tidigt 70-tal. Dagen efter när jag inte var där, så var det ännu bättre. Håkan är kung i Göteborg.

I lördags var jag på Music från Motown i Lisebergshallen, nja tacka vet jag ett band som spelar än artister som sjunger utan musiker.

Dagens musiktips kommer från Peter LeMarc, nya skivan är hans 16e sedan debuten 1982.
Peter LeMarc - Osynligt Bläck.
Peter LeMarc - Den Tunna Tråden.
Peter LeMarc -  Något Närmare Än Nära.

2016 GOU MUSIK 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar