fredag 24 mars 2017

Konsertåret 2016, 2017

Nu har konsertåret 2017 startat för mig.

I söndags var jag på en härlig klubbspelning med In Flames på Pustervik, det finns två låtar från konserten på min YouTube kanal.

Ikväll skall jag till Jazzhuset, där spelar Avantgardet som nyligen släppte sitt andra album, som är ett av årets bästa album.
Har redan tipsat om nästan alla låtar från skivan, men här kommer en bra till.
Avantgardet - Björkkronornas Hamn.

2017 GOU MUSIK 

Nästa månad blir det Ossler på Stora Teatern, hans nya skiva kom på Spotify idag.

Har även biljett till Håkan Hellström på Ullevi, Way Out West, Thåström i Lisebergshallen och idag köpte jag biljett till Future Islands spelning på Pustervik 1 november.

Ett måste, är även alla bra spelningar på Liseberg i sommar.

Såg att jag inte gjort någon sammanställning för konsertåret 2016. Här kommer en liten recention om det är någon som är intresserad.
Totalt blev det 39 konserter.

Bästa Konserter 2016.

Bruce Springsteen. 3 konserter, den första var längst och mest låtar, den andra var bäst, den tredje var The River som var turnén namn.

Håkan Hellström. 2 konserter, Ullevi och Scandinavium.

Goat. Pustervik.

Kent. Scandinavium.

Hurula. Way Out West.

PJ Harvey. Way Out West.

Deportees. Way Out West.

Daniel Norgren. Way Out West.

Största överaskningen Grace Jones. Way Out West.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar